U kunt een Zelfstandig chauffeur worden met de hulp van de
specialisten van het Transport & Logistiek Evolutie Centrum. TLEC streeft er
naar de klanten te laten slagen voor het examen en hen in staat te stellen de
praktische kennis die ze bij ons op doen toe te laten passen. Dankzij vele jaren
ervaring in het vakgebied kunnen ze u uitstekend van dienst zijn. TLEC voorziet u
dan ook graag van een optimaal advies op maat. Met de hulp investeert u
daadwerkelijk in uw toekomst.
Wie Zelfstandig chauffeur wil worden kan
nergens beter terecht dan bij de specialisten van TLEC. Zij zorgen dat u klaar
bent voor de kansen van morgen. Zij geloven dat iedereen over zijn eigen
kernkrachten beschikt. Daarom richt TLEC zich op de expertise vakbekwaamheid voor de zelfstandige chauffeur.
Daarbij werken ze samen met diverse organisaties. Ze bieden dan ook geen
verschillende opleidingen aan in één pakket. Op deze manier zijn ze groot
geworden door klein te blijven.
Wilt u precies weten hoe u zelfstandig chauffeur kunt worden in het vervoer? Kijk dan eens verder op de website www.tlec.nl en ontdek wat
zij allemaal voor u kunnen betekenen.
Bij TLEC haal je het ondernemersdiploma of vakdiploma voor het beroepsvervoer flexibel en zeker.
DE VAKBEKWAAMHEID IS AAN TE TONEN DOOR HET KUNNEN OVERLEGGEN VAN HET ZOGENAAMD GETUIGSCHRIFT BEROEPSGOEDERENVERVOER, WAARVOOR WIJ DE CURSUS ORGANISEREN. EN HET EXAMEN DOET BIJ CCV
Gaat de vergunningsplicht van 500 kg laadvermogen naar 0 kg laadvermogen in Nederland. In het sociaal akkoord 2013 heeft men dit opgenomen en aan de regering aangeboden. Dit zou dan gaan betekenen dat niet alleen de transportondernemer een vergunning nodig heeft, maar ook de koeriersbedrijven. Het kan dus verstandig zijn om nu al te zorgen voor je vakbekwaamheid transport ondernemer diploma.
De Stichting van de Arbeid is van mening dat verdere liberalisering van de Europese transportmarkt op dit moment ongewenst is en dat de Nederlandse regering dit in het kader van overleg over de cabotagewetgeving zou moeten betrekken. Er is een eenduidige interpretatie nodig van alle voor de transportsector relevante wet- en regelgeving, waaronder de cabotagewetgeving. De Stichting vraagt het kabinet de volgende punten te realiseren:
Om de naleving en handhaving van de specifiek voor de transportsector gel- den wet- en regelgeving te bevorderen, wordt de samenwerking tussen alle betrokken inspectiediensten, alsmede de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie versterkt.
Bij de aanpak van schijnzelfstandigheid wordt de werkingssfeer van de Wet Wegvervoer Goederen (WWG) uitgebreid, waarbij het laadvermogen dat bepalend is voor de noodzaak van een vergunning wordt verlaagd van 500 naar 0 kg.
De Stichting van de Arbeid dringt aan op afspraken over minimale voorwaar- den waaraan uitzendbureaus moeten voldoen en waarop zij worden getoetst voorr de afgifte van een aanwijzingsbeschikking in het kader van de Wet Wegvervoer Goederen.